Pàgines

diumenge, 25 d’octubre del 2009

Mitja Marató del Vendrell

Tenia ganes de fer la mitja d'avui doncs l'any passat vaig córrer la mini-cursa de 5 km. que es feia el mateixa dia (aquest any no s'ha celebrat) i tant el Xavi com jo ens vam quedar amb ganes de més. Pel perfil que hi havia a la web de la cursa i els comentaris de la gent als fòrums de la xarxa, ens esperava una primera meitat dura, de continua pujada i un final en baixada.
Fins al quilòmetre 9 s'ha complert el guió: pendent continua però sostinguda, patint una mica però fent bons parcials per sota dels 5 minuts. Gir de 360 graus i baixadeta xula, el següent quilòmetre a 4:35 (hagués estat millor de no ser per les coninues curves i un tram de terra). La cosa prometia i si la cosa continuava així, de ben segur que estaria per sota de l'hora i 45 minuts. Però ha estat un miratge i de mica en mica, un cop arribats a la població de Santa Oliva, el recorregut s'ha anat endurint. La llarga baixada promesa no arribava mai, el terreny era un continu puja i baixa i cada vegada em costava més mantenir els ritmes del principi. Així fins al quilòmetre 16 quan el meu cos ha dit prou i he hagut d'afluixar.

D'aquí fins al final ha estat un patiment i cada pujadeta era un calvari. Durant força estona he corregut sol, sense poder acoplar-me al ritme de cap grupet. M'han avançat un munt de corredors, molts dels que havia passat al principi però també d'altres, i això ha fet que al patiment físic s'hi sumés el patiment psicològic. Força desmoralitzat, només pensava en arribar, sense que m'importés el que trigaria.
Al final un temps de 1:49:37, el pitjor resultat en una mitja (i ja en van cinc, la tercera en un mes i mig). El consol és pensar que no havia fet ni un sol quilòmetre des dels 10 km de Club Natació Sabadell de diumenge passat i que és molt probable que això és el que m'hagi passat factura a la part final. I es que per fer una mitja cal prepara-la, ni que sigui una mica.

3 comentaris:

  1. Miquel, jo buscaria més el consol en un mal dia o acumulació de competicions, però una setmana de descans no va malament si és entre cursa i cursa.
    En tot cas, quins objectius tens per aquest any?

    ResponElimina
  2. Tens raó, és probable que dugui un excés de curses, però això de córrer m'ha agafat fort i sóc molt tossut.

    Propers objectius:
    1. Baixar dels 43 minuts en els 10 Km.
    2. La marató de BCN 2010

    Merci per seguir el blog!

    ResponElimina
  3. Per la marató de BCN no estaràs sol, jo no sé si la correré però el què sí estic segur és que entrenarem junts amb un grup d'amics, així que ja saps, per les tirades llargues del cap de setmana podem quedar.
    Ànims

    ResponElimina